Skorzystałeś z pożyczki chwilówki i nie potrzebujesz już pomocy finansowej? Pewnie pomimo tego otrzymujesz codziennie wiadomości SMS i e-mail z ofertami nowych pożyczek. Jeśli chcesz się ich pozbyć, przeczytaj ten artykuł. Dowiedz się, jak pozbyć się spamu i reklam chwilówek, które już Cię nie interesują. Poznaj sposoby na zapomnienie o reklamach chwilówek w telefonie i skrzynce mailowej.

Wycofaj zgody marketingowe i na przetwarzanie danych osobowych

Zaloguj się do swojego profilu klienta na stronie www pożyczkodawcy, u którego wnioskowałeś o pomoc finansową. Jeśli korzystałeś z więcej niż jednej chwilówki, odwiedź strony wszystkich firm pożyczkowych, z których ofert miałeś okazję skorzystać. Nie pomiń także tych, które odrzuciły Twoje wnioski. W panelu pożyczkobiorcy poszukaj sekcji „zgody marketignowe” – prawdopodobnie nie będzie w ogóle nazwana, ale poznasz ją po polach wyboru (kwadratach do zaznaczania zgód „ptaszkami”) i treści (oświadczeniach o zgodzie na przesyłanie komunikatów marketingowych drogą elektroniczną). Jeśli będziesz mieć możliwość, odznacz pola zgód na otrzymywanie wiadomości e-mail i sms i przetwarzanie danych osobowych. Udało się?

Zmień lub usuń numer telefonu

Nachalnych smsów i połączeń od firm pożyczkowych możesz spróbować się pozbyć na dwa sposoby. Zdecyduj się na usunięcie lub zmianę zapisanego w systemie numeru telefonu.  Możesz to zrobić z poziomu panelu klienta na stronie www za potwierdzeniem e-mail lub osobiście – kierując żądanie bezpośrednio do konsultanta firmy pożyczkowej za pośrednictwem chatu, maila lub infolinii. Jeśli nie możesz usunąć numeru telefonu, postaraj się go zmienić na taki, który jest aktywny, ale dawno przez Ciebie nieużywany. To dobry sposób na „wyciszenie” numeru głównego, jakiego używasz na co dzień.  

Wypisz się z listy mailingowej

Jeśli chcesz odciążyć swoją skrzynkę mailową od napływających z dużą częstotliwością reklam i ofert chwilówek, otwórz każdą wiadomość na ten temat, jaka do Ciebie przyjdzie. Nie musisz jej czytać. Wystarczy, że odnajdziesz w niej opcję „wypisania się z listy mailingowej” – tak, tą najdrobniejszym maczkiem. Najczęściej znajduje się ona w stopce maila i zawiera link potwierdzający usunięcie Twojego adresu poczty elektronicznej z bazy. Skorzystaj z niego i ciesz się spokojem ducha. Jeśli wypisanie się z listy mailingowej nie przyniesie żadnego efektu (wiadomości nadal będą się pojawiać) konieczne może być napisanie do sekcji pomocy – pożyczkodawcy lub dostawcy usług mailingowych.

Usuń wszystkie dane u pożyczkodawcy

Możesz spróbować usunąć konto klienta - a z nim także spamowany telefon i e-mail. Wiedz jednak, że usunięcie konta na stronie www pożyczkodawcy nie zawsze jest możliwe – a nawet, jeśli jest to niektóre firmy przechowują dane swoich byłych klientów we własnych bazach całą wieczność. Te jednak, które tego nie robią pozwolą Ci na odetchnięcie od reklam, o ile je o to poprosisz. O usunięcie danych z bazy możesz wnioskować osobiście za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej lub infolinii.

Nie daj się spamować reklamami pożyczkodawców! Usuń zgody marketingowe, wypisz się z list mailingowych i zmień lub usuń zapisany na stronie numer telefonu. Jeśli to nie zadziała, spróbuj ostateczności i zawnioskuj o skasowanie Twoich danych z rejestru. Pamiętaj tylko,  że przy okazji wnioskowania o kolejną pożyczkę, będziesz je musiał wpisywać ponownie.